心动

I want to wake up like this every morning, with you.
 You know I do.

徐志摩的 “我想和你一起起床”,
感觉很浪漫,不是么?
睁开眼就看见你,
原来就是这种感觉。

And we will be having my favourite breakfast.
 Eggs and toast, best match ever.

一起吃早餐,
或者继续赖床~
干什么都好,
什么都不干也好。

But no need to rush.
 For everything in our life, it is just a process.

但长久徘徊在该与不该,
是与否之间的灰色地带,
我是不是应该做些什么?
其实,我什么都不能做。

Sweet stuff,  I like sky juice more.
But there is no harm to get sweet stuff once awhile. 

大家的生活习惯都不一样,
文化习俗也不一样。
可能,因为不一样,所才会彼此向往。
我想探索你的世界,你呢?

 Kickapoo, cause you like it.

我想用心体会,
关于你的一切。

Every moments spent, I will keep it in my mind.
Teach me chess someday, will you?

黑白分得太清楚,可能也不是一件好事。
只是……你到底想怎样?
我到底可以怎样?
最后?那又是怎样?
这些问题,
可能都不会有答案。

To appreciate while I can have it.

因为没有答案,
再继续钻牛角尖显然也不是办法。
“活在当下,把握现在。”
这是我们一致认同的说法。

趁拥有,趁还可以,请你珍惜。

I did my best to make sure there is no regret. 

我怕后悔。
怕做了后悔,更怕因为没有做而后悔。
两者之间,后者更让人难以接受。
所以,该做的做了。
我不后悔。
后来的事,再打算。

No guaranty what the future will be.
I am just going to let it be, whatever it should be.

明天是什么?
让明天的我去操心吧!
今天的我,该好好的休息。
放了五天的假期,
心灵上的澎湃海啸还没办法平复。

I am just too glad to have all these.

不在乎天长地久,只在乎曾经拥有。
我真的很老派。
但确实,
冷静下来,
日子还是要过。
可以拥抱,就享受拥抱。
希望你也一样。

Appreciate it while you have it.

大概就这样吧,
心动的感觉应该就是这样。
说不上非常的喜欢,
但却不能否认,
心动的感觉让人上瘾,
让人痴迷。 

I appreciate the moments.
Hope you too.

说再见,
我们真的还会再见?
没办法停止这场泛滥的心动。
暂时,就这样吧。

No comments:

Post a Comment